Hujan Batu

Orang selalu kata, "hujan batu di negeri sendiri, hujan emas di negeri orang", sebab tu la ni aku lebih suka kat negeri orang, kahwinpun dengan orang yang bukan senegeri, banyak 'emas' ooooo, memberi kekayaan, memberi kebahagian. Yerlah, kalau dah kaya, bahagialah, kan gitu?...

Camtulah, kita cari emas (kekayaan) dulu kat negeri orang, pastu bawa balik ke negeri sendiri, buat bekalan hingga hari tua... dengan kata lain...dengan modal yang korang dapat dari negeri yang berhujankan emas tu, kutip hujan batu kat tepi-tepi jalan, buat jalan bertar...atau buat bisnes jual batu, atau buat benda2 yang ada kaitan dengan batu, jual batu permata ker, batu delima ker, batu kristal ker....ha..ha kan batu jugak tu....huhuhuhu...kelakarnya....ishhhh, apalah yang aku merepek ni.

Kalaulah ada hujan emas kat negeri sendiri, nescaya takkan ada golongan miskin tegar kat Malaysia ni.

1 Usul:

ah tok berkata...

hujan itu rahmat! untuk pengetahuan kau, harga emas sekarang RM5.65 1 gm. huhu

 
Copyright 2009 Blog K.A.M.I All rights reserved.
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Blogspot Templates From Wordpress Theme by EZwpthemes