Hati Budak

Alangkah bagusnya kalau hati ayah macam hati mardiah. Tengoklah mardiah, kehendak dia tak boleh tak ikut. Kata dia kata dialah. Kehendak dia, kemahuan dia kena diikutkan jugak. Bersungguh-sungguh dia dalam usaha memiliki sesuatu. Tak kena gaya, dalam supermarket tu dia menjerit atau menangis, "Nak itu jugak, ayah tak bagi ibu!!!, ayah tak kesian kat mardiah", katanya. Akhirnya ayah pun akur, dalam tak ada duit tak ada duit tu pun, beli jugak...huh... RM39.90 harganya.

Hati budak, hati waja. keras macam batu. Bukan macam kereta waja, nama saja, tapi tekan sikitpun dah kemek. Hati budak keras batu. Kemahuan dia kalau tak diikut boleh bergoncang dunia! Kan bagus kalau hati ayah pun macam tu. Bertegas dalam membina semangat. Tapi hakikatnya, kita ni makin tua makin lemah, tapi rasional. Rasional ke malas? Banyaklah engkau punya malas !!!

1 Usul:

ah tok berkata...

Budak sekarang lain dengan budak dulu. Percayalah.

 
Copyright 2009 Blog K.A.M.I All rights reserved.
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Blogspot Templates From Wordpress Theme by EZwpthemes