501


Sepintas aku melihat buku biru yang menunjukan kod-kod urusniaga serta baki yang ada. Terdetik dihati "tinggal ni aje ker?"... lalu aku simpan semula dengan perasaan gusar. Apa taknya disebabkan 501, bayaran 663 angkasa tetap dipotong walaupun aku tahu semuanya dah habis diguna. Bilalah 501 nak siap?. dah plan nak tanam pokok hujung tahun lepas, 7101 buat hal plak. Apa punya merajuk ntah dia tu, selang tak sampai beberapa bulan, dah buat hal. Beribu jugak aku belanja. Air keringlah, bateri konglah, langgar belakanglah. Semuanya berlaku dalam waktu terdekat. Inallilah.


501 tu bila lah nak siap agaknya. Ibu !!! jangan lupa perabih jahit langsir tu, Nanti ayah beli besi langsir plak. Sure ayah guna V atau MC. Yang lain dah ada dah, tinggal nak tunggu Ibu abih jahit aje. Ishhh...501, bilalah ko nak siap?. Buku biru tu, dah nak ...."...... " tak tau nak cakap apa dah. Faham2 ajelah ibu. Runsing plak dibuatnya. Sekarang 501 buat hal plak, rasanya dia pun turut merajuk juga, tak ada progres katanya...baru padan muka aku.

Kadang-Kadang

Aduh..napelah lama sangat. Macam 2 tahun rasanya.Ibu pun nampak gelisah...tak keruan. Ibu kata semalam tak dapat tidur nyenyak. Teringat kat DIA. Ayah tetap brdengkur...ntahlah. Kadang-kadang ayah pun rindu jugak. Cuma boleh kontrol... kontrol macho. Kadang-kadang benda macam ni, Ayah nak elak, tapi apakan daya. Ayah ingat, ayah saja yang akan tinggalkan DIA, rupanya Ibu juga, kini. Alahai... kadang-kadang akur untuk "berkhidmat untuk negara", susah untuk tidak akur kepada "saya yang menurut perintah", kini Ibu pun sudah condong untuk akur kepada slogan kerajaan itu. Ayah bukan nak apapun, kadang-kadang cemburu bila DIA dengan (dijaga) orang lain, Ayah tak boleh terima bila DIA kata "tak nak balik rumah baru" tambah lagi bila DIA kata "nak balik rumah atuk, Ayah!"... Urghhhh...kadang-kadang tak tahu nak kata apa. Kadang-kadang terfikir jugak, DIA dah tak sayang Ayah ker? ...Kadang-Kadang !!!

video

Besday Mardiah


Ha...inilah kek yang tersalah buat...amendelah kek ni ibu, kata nak Snow White...apa2 pun ibu jgnlah kecewa...rasanya sama..namanya kek juga...


Ini mardiah dok tunggu para jemputan yg tengah dok main tiup tepung.... dalam hati...ini besday aku ker sukaneka....boring betul...


Posing mcm artis, nilah gelagat mardiah klu depan kamera... ngalahkan artis...



Salam perkenalan daripada K.A.M.I


Hai... Nama Saya Ainul Mardiah...

Tidurlah sayang


Nak tidurlah ibu...
 
Copyright 2009 Blog K.A.M.I All rights reserved.
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Blogspot Templates From Wordpress Theme by EZwpthemes