Kawan lama..Bos lama

Pagi tadi aku terima panggilan telefon. Dia kata nak jumpa. Kawan lama, dia nak singgah..minum2, makan2...kat Baling. Sememangnya, utk ke Kota Bahru, Baling antara destinasi persinggahah pengunjung...dululah...masa tuh Lebuhraya Timur Barat tak siap lagi..so pengunjung dari pantai barat atau utara akan melalui Baling, Pengkalan Hulu (Kroh)...Sekarang dah jadi bandar terpinggir...org jarang singgah dah....klu nak pi/lalu Baling kena ada tujuan atau nak pi Air Panas Ulu Legong aje... tak apalah...biar org majlis fikir bab tuh...

Aku nak nak cerita pasal kawan lama ni... Orgnya baik...nak kata kaya tak...miskin pun tak. Tapi mampu...dari semua segilah...yang aku bangga dan respect... pasal family dia...wowww..dah ada 5 anak (1 puteri, 4 putera). Masa first time aku jumpa dia n pernah dok umah dia (kacau bubur syura)..anak sorang, naik kancil warna merah...dah jadi bos (pengurus cawangan) syarikat beribu pejabat kat Shah Alam. Kalau tak silap, wife dia pun dah dekat 7 bulan...ke 8 bulan masa tu(anak kedua)...alah..dah tak ingat...

Apapun itulah rezeki tuhan bagi...Mudah-mudahan lagi bertambah rezeki dia lepas ni. Amin. Aku pun, nk dpt sorg lagi..dah tuhan nak bagi. Tak kan nak tolak...kesian. Teringat kisah smlm, ada sorg mamat tentera nih jumpa janin yg dah berkecai tengah jalan (nmpk kaki janin aje beb). Naik mual mamat tuh...kesian kat janin yg tak berdosa tuh..dan aku rasa mcm nak bunuh aje org yg buang janin dlm plastik tengah2 jalan. Celaka punya orang. Masa buat sedap aje korang...tapi dah jadi..buang, lempaq, talang, kubur, sumbat dlm lubang toilet, bakul sampah dll. Memang manusia tak bertamadun betoi. Apa2 pun kita semua doakan kat anak2 kita semua supaya jauhkan dari perkara yang keji tuh.

Balik pasal kawan tadi..aku cuma nk bagi tahu u all...dia sebenarnya bos tmpat kerja lama kat KB 9 tahun sudah. Bosnya Kecil tp skrng dah dpt family besar dan kereta besar...(skrng dia pakai Toyoto ESTIMA)...harap2 bukan kereta sewa..hehehe

p/s: aku nak lagi 5 anak..so semuanya 8 org..ok ker?

0 Usul:

 
Copyright 2009 Blog K.A.M.I All rights reserved.
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Blogspot Templates From Wordpress Theme by EZwpthemes