Coretan hujung minggu...

Hari jumaat n sabtu, hari cuti...masa nilah nk rasa masakan awek, hari2 lain...trpaksa makan masakan org...Selalunya klu dia msk, 2 - 3 pinggan aku belasah, tmbh klu terhidang jeruk 'membangan'...yum...yum...yum.

Itu dalam situasi awek rajin msk, klu tk rajin...kedai jugak jawabnya...tak apa..kes2 itu sbnrnya boleh dimaafkan...lainlah klu betul2 malas...malas yg dibuat2..malas yg beralasan tidak canggih utk diterima...klu kes mcm tuh...kena 'ceramah' lah...kena 'basuh', kena masuk kursus motivasi tuh...

Sentuh pasal 'ceramah', ha..Bkt Selambau antara yg menjadi pusat ceramah yg paling aktif, hampir setiap hari ada...teringin jgk nk tgk n dengaq live. Tp takut..takut kena kes yg mcm 23hb lepas. Kena sembur beb..kena tembak leh 'if air u'... pedih mata...gatai badan2 semua...sapa nk garu...awek dh tentu ada kat A. Star masa tuh...nasib baik tk pi...

Aku sbnrnya bkn nk brpolitik, tp apa yg aku boleh simpulkan...sapa2 aje jd pmimpin dia kena ingat ayat nih..."Rakyat bagi undi, org yg dpt undi patut bagi balik (sesuatu) pada rakyat"...kenapa sesuatu...subjektif..semua segi...semua. klu tak boleh...tak guna jadi wakil rakyat...ingat tu !!!.

Hngpa tgk poster nih, aku nak ckp mcm nih aje.."Tak nak jadi hero, tapi nak jadi 'tok guru' pada hero"..ntahlah..

2 Usul:

Tanpa Nama berkata...

aih....sempat lagi tu....

K.A.M.I..... berkata...

oklah....

 
Copyright 2009 Blog K.A.M.I All rights reserved.
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Blogspot Templates From Wordpress Theme by EZwpthemes