Bebal aku...


Aku rasa isu u all semua sebut telah disebut berabad yg lalu..skrang masih begitu...rt n rs dah jadi educational shj, mcm tk ada kuasa langsung...jpbd harus buat sesuatu, bukan setakat seminar, taklimat, koloborasi atau seumpama dengan nya, tp pi bawah tanah terus (underground), terangkan apa jpbd buat, jadikan pusat pembelajaran spanjang hayat JPBD di negeri, daerah, mukim atau kampung...bagi orng2 kg tu paham cikit..baru senang citer...

Aku org gomen, tapi jiwaku masih tetap swasta, aku dicabar, yer tanpa sapa2 pun aku boleh buat...yer tanpa sapa pun, semua aku boleh buat, ...come on wei, tak adil lh...habis, diorang tu semua nk keja apa, klu semua keja ko buat...ahhh..peduli apa aku. Nak kata diorg tu tak paham bahasa, dh dpt diploma dah, nk kata aku ckp bahasa yg diorag tk paham, dk jugak...paham punya !!. Apa yg tak adil...lh bodoh jugak ko ni... Depa tu dpt gaji wei, gaji sebulan ribu lebih...tk kan ko tk nak bahagi2 kerja...Ahh...aku bagi keja dgn aku tak bagi keja, sama aje...

Keja sehari, buat seminggu...keja seminggu buatnya sebulan, keja sebulan, buatnya setahun..ko paham tak. Lahhh.. tu biasalah wei. Biasa kepala otak hg. Itu namanya, biul apa....ko paham tk keja ko..., klu tk reti belajar lah wei...blajar facebook..kejap aje leh pandai, buka blog pun kan kena belajar...tk kan pandai sendiri kot....

Isuya masih tk adil...

1. 8 jam X 5 hari X 4 minggu = RM sebulan gaji...
tp 8 jam - (sembang jam, buat hl lain jam, facebook jam, blog jam, minum jam, mkn jam, mcm2 hal jam) X 4 minggu = tak kan sama dgn RM sebulan gaji kan?...berkat tak? adil tak?...emak bapak aku kata...ohh..patut gaji u tak cukup2...duit tk berkat....

2. Ahad 8 jam hanya tinggal 2 jam setengah buat kerja..tp gaji tetap sama..apa hal bro. Ahad kena potong gaji klu tak cukup jam. Apa dia..? ada baca yasin..Ohhh...baca yasin rehat boleh...kan?...rehat kn panjang...ko ambik waktu pejabat baca yasin...bagus..tp ko bukan dibayar gaji utk baca yasin waktu pejabat, hk yg mengajar tu tk apalah, mmg keja dia, tp boleh buat waktu rehat kan? adil tak?

3. Akar, Dahan, Daun sama ker?...tk samakan. Ada tinggi dan ada yg rendah. Kenapa tuhan buat mcm tu. Sbb masing2 ada tugas dia. Semua berfungsi utk tujuan yg sama. Jadi kenapa fikir kalut dan kolot sangat...mana yg rasa dia bos, dia layak utk jadi bos dan diberi hormat, tk kisah bos mata pejam atau celik, dia layak...klu ko rasa dia tak layak, cakap ajelah...aku cadang ko cakap mcm no..."Wei, KO tak layak jadi bos aku, Aku Layaklah..." Tp cakap belakang beb. Dia tahu dan berani ckp belakang aje. Jadi 11, 17, 26, 38, 41, 44, 52, 54..tak kisahlah itu cuma pangkat...org kata makin tua, makin kuat merajuk....aku pun kuat merajuk..sbb tgk org tk reti buat kerja. Adil ker?

4. Hari ni aku kerja adil ker? cuba tanya. Hari ni aku sembang ,,wah dekat sejam. Aku main fb, wah berejam....sbb hari ini aku dibayar guna duit rakyat...klu rakyat tahu mesti kena kutk gila babing punya kaw aku kena nih...itu rakyat..TUHAN? Tak adil ker mcm tu?

5.
6.
7.

LU FIKIRLAH SENDIRI, MASING2 dah ada DEGREE n DIPLOMA, SEKOLAH pun TINGGI2 kan? Klu tk reti fikir pun tak apa? ko tanya diri sendiri ajelah..depan cermin...haX3...

10 Usul:

cLoud9 berkata...

semangat u mcm gunung berapi..meh sket nk serap..

Tanpa Nama berkata...

台灣處亞熱帶最適於它的繁殖,危害最嚴重的有家白蟻及大和白蟻。在每年四月至九月間,一大群白蟻集體飛出巢穴追逐(颱風或大雨來臨之前)雌雄配對後,迅速地脫落翅膀, ... 在台灣,住的房子雖多為鋼筋水泥,但早期居住的木造房子,就常受到白蟻的侵蝕。

Tanpa Nama berkata...

在網路上進行網路行銷的意義在哪裡?關鍵字認為網路具有極佳的互動性、即時反應、且容易與年輕族群作深入互動,關鍵字行銷積極進行網路行銷的企業,也易營造出創新的形象。除此之外,關鍵字廣告進行網路行銷最大的意義在於精確的量化測量方法。網站優化的特性可以容許自然搜尋人員在事前進行精確的評估、事後亦可以追蹤seo效果。以往許多網路業者對網路行銷活動的目的及期望成果往往沒有夠精確的規畫,造成執行效果不彰。其實網路排名應掌握這些量化的資訊,將其與實際的行銷活動、顧客購買行為等結合,將有助於建立更有效的行銷方案。

Tanpa Nama berkata...

在婚禮上,新娘秘書可是擔當隔熱紙很重要的角色的喔~因為新娘秘書的職責就是把新娘旅遊打扮得漂漂亮亮的,讓新娘子在食品婚禮那天成為超美的Superstar。
新娘秘書會根據你選擇的禮服法拍給你做造型,也會提供汽車一些造型供你選擇蛋糕的喔~所以不需要擔心新娘秘書服飾的問題。而且現在網路這麼便捷,找行動新娘秘書多了許多途徑。你可以去一些專門的網路新娘秘書網站找自己中意的新娘秘書喔~
專門的達人新娘秘書網站,點這裡→意美朵彩旅遊資訊妝造型網 裏面有很多新娘秘書可供你選擇,也有新娘秘書花園的作品可以欣賞得到,一定能讓你找到一個雙眼皮滿意的新娘秘書喔~。這個網站的天地功能也非常小蝸牛方便,除了有1000多個新娘日韓秘書外,網站上流行新娘秘書的資料也都有公開而且很不孕症詳細,哪個新娘秘書設計比較符合自己的需求一看優質網就清楚啦~~還有還有,裏面會有當期表,用紅色標記的,讓你整形快速看到新娘建築秘書的空檔有哪些唷~ 找新娘秘書超婦產科方便的。

Tanpa Nama berkata...

我對於甜食的網路慾望是還好的,可有可無,但是對於專家乳酪蛋糕我就沒輒了。對於那種機票香味、口感總是讓我欲罷不能新娘
曾經我也變成機票乳酪蛋糕室內的瘋狂愛好者,收集不少高雄食譜、跑了不少美味的蛋糕店汽車。直到有一天花園,驚覺自已的腰已經穿不下最愛的褲子時,乳酪蛋糕發威了,只好說bye-bye了。
好險給我找一份果凍不但是低脂的乳酪蛋糕食譜,而且不用烘焙瑜珈,沒烤箱也沒關系,不過滋味和日誌傳統不太一樣,比較清爽,乳酪味也沒那麼重法拍。但是有種柔順滑嫩又清涼的口感。
灣娶大陸和教室東南亞的新娘一年有多少萬人?新郎年紀呢?據新聞專家報導,有越來越多台灣男人娶大陸和東南亞的新娘請問有多少清潔呢?娶大陸和東南亞新娘診所的男人年紀都多大呢?
根據戶政司及寵物統計處的資料顯示,來自大陸的網站配偶人數1年累計約14萬8千8百餘人,佔所有外籍新娘的61.61%,為外籍配偶之冠,東南亞新娘有1萬6千多人,佔37.31%,兩地區就佔外籍新娘的98.95%,顯示台灣的外籍新娘生活幾乎全部來自大陸與東南亞。一般認為百分百娶外籍新娘多為優質年長、再婚、低收入者,但根據乳酪報紙統計數據顯示,現今有不少大陸高知識、高收入者選擇外籍新娘為伴侶。

Tanpa Nama berkata...

禾雅堂台中乳酪蛋糕提供原味乳酪蛋糕、蜜釀蔓越莓乳酪蛋糕、日式抹茶乳酪蛋糕、頂級圭那亞巧克力乳酪蛋糕,精選食材獻給品味卓越的您。潘朵拉日韓服飾提供優質服飾批發、流行服飾、韓國服飾、日系服飾,品質最好價格最優的日韓流行服飾。當您想洽詢法拍屋或房屋仲介相關資訊時,請進入 "用心服務、永續經營" 的祥億房屋仲介法拍網。抽脂手術顧名思義將脂肪抽掉,抽脂術已經成為時下最常見整形美容外科手術的項目之一。系統家具在歐美地區風行已久,民眾生活水準提高,對室內設計的環保、健康、安全的意識越來越注重,系統家具已形成一股趨勢。隆乳整形是女性最熱門的手術項目之一,同時術後的滿意度也最高,可立即展現女性的性感魅力。整形顧名思義就是改變自己的外型,台灣年輕一代對日韓偶像的崇拜外,也讓我們得知大家對「整形」已經逐漸改觀。對來台之外籍新娘實施華語教學,透過仲介公司的服務、成人補習教育的開放、基本語言能力為國籍取得條件之規定,享有學習的機會,並加入實用課程,減少外籍新娘生活適應及資源取得的困難,想瞭解更多關於外籍新娘的甘苦談,請看大陸新娘在台灣。由於汽車隔熱紙需求日增,近年在汽車隔熱紙技術上也不斷推陳出新,以汽車隔熱紙領導品牌3M來說,今年汽車隔熱紙在技術上又有突破性的研發。

Tanpa Nama berkata...

People can not Guanzhuziji life, nor can block the dates of death, so that my human live forever. Since the lives to come to such a capricious, we should make good care of it, use it to enrich it, so that the capricious, and precious lives, distributing i
讓網路行銷SEO團隊告訴您~以下各種網路行銷資訊
網路行銷
關鍵字廣告
關鍵字行銷
seo
網路排名
網站優化
網頁優化
關鍵字排名
關鍵字排名

Tanpa Nama berkata...

我們應該體會與認同一個重要觀念,網路時代企業的經營模式當然要以網路行銷為中心,然而是否所有的企業都要為馬上投入而不惜付出任何代價呢?網路行銷是一種經營模式,既然是經營模式就必然與企業文化、企業傳統有著緊密的聯繫,不切實際的削足適履勢必適得其反,因此"循序漸進"的模式是目前大多數企業的正確選擇。在底層的基礎結構還沒有建好的情況下,想一躍而上實現較高階段是不切實際的。

Tanpa Nama berkata...

白蟻屬於等翅目昆蟲,台灣地區共有4科12屬16種白蟻,其最具有危害潛力的是台灣家白蟻、黃肢散白蟻和黑翅土白蟻。白蟻體軟弱而扁,白色、淡黃色、赤褐色或黑褐色都有,各種不同種類體色不一樣。口器為典型的咀嚼式,觸角念珠狀。有長翅、短翅和無翅型。具翅種類有兩對狹常模質翅,翅的大小、形狀以及翅脈序均相似,故稱之為等翅目。白蟻的翅經短時間飛行後,能自基部特有的橫縫脫落。

Tanpa Nama berkata...

僑泰廚具網專營 系統傢俱,客制化系統家具,廚具,歐式廚具櫥櫃,系統櫃,家具工廠,系統家具工廠,本公司採用全自動化加工設備及各式大型半自動生產機具及一流經驗操作人員和嚴格的品質管制,提供室內設計為客戶生產精緻完美,高品質的產品。歡迎參觀指教喔!

 
Copyright 2009 Blog K.A.M.I All rights reserved.
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Blogspot Templates From Wordpress Theme by EZwpthemes