MEMO JKT…

(melalu YM)

ARAS-X : dapat tak memo jkt melalui emel?
ATAR : email? regardg?
ARAS-X: aku send kat ko sekarang
You have received 1 file from ARAS-X… “memo jkt.pdf”.
You have received 1 file from ARAS-X….”Skop_Tugas_Lampiran_1.doc”.
You have received 1 file from ARAS-X…. “Skop_Tugas.doc”.
ARAS-X: dia nak esok petang.
ARAS-X: tapi aku malas nak layan.
Riaksi selepas membaca memo ngan lampiran yg diterima)
ATAR: BAPAK DIA.....!!!
ATAR: WOI INIPUN KITA KENA BUATKAH...?
ARAS-X: dia orang mane bleh pikir!!!
ARAS-X: bende remeh temeh ni pun tak leh nak pikir!!!!
ATAR: INI PATUTNYA ATASAN AJE YG KENA WUJUD, BIAQ STANDARD, BENDA2 ATAU KERJA2 TMBAHAN DKT PBT MASING2 YG BELAIN BIAQ PILAH, DEPA BG KERJA LAIN TU ATAS DASAR PRTOLONGAN AJE...LAINLAH KLU DAH DITETAPKAN DARI AWAL.
ATAR: SABAR2....
ATAR: cool...coooool...
ATAR: fuhhhhhhhhhh.....
ARAS-X: Play Nudge: (Smash)
ARAS-X: Play: (Tennis)
ATAR: logiknya kenapa? sbb klu benda dah standard, semua org ikut, senang nak pantau....esok kawan ni blain, kawan tuh belain..kn payah... daerah tu skop nya gini, tapi mai daerah yg satu lgi skop nya gitu plak...iskk..isk... setahun, 2 tahun blum tentu ada skop yg tepat utk unit2 osc, betullah ada dasar 'top down buttom up', dalam kes ni pihak yg memikir patutnya yg bergaji lebih dan dah tentu yang duduk memikirkan pasal2 benda ni....aku tak fahamker, atau aku mmg tak faham....
ARAS-X: malas lah nak buat
ATAR: patutlah kata prof. sorang tuh, malaysia ni kaya dngn org yg memikirkan pasal visi dan misi selama brtahun2, tp hasilnya ...tak nmpk sngat.... objektifnya segerombolan...tp satu apa tak trcapai, skopnya brguni2, tp yg dilihat sering berubah2...mengikut peredaran masa... yg memikir biaq memikir, yg bekerja biarlah diorang bkerja (walaupun aku tak bnyk kerja)...
ATAR: apapun didunia ni, visi, misi dan matlamat serta objektif paling tepat adalah AL-QURAN...bk kata Ustazah Baiyah...(dia ada kat baling sekrang ni..)...

1 Usul:

ah tok berkata...

Hanya satu perkataan saja, Visi berubah setiap kali ada meeting. Dah puluhan kali.

Hanya satu perkataan!

Hak ptui!

Ya, aku tahu visi itu penting.

Tapi, diorang ingat aku dok kerja ubah visi je setiap masa ke. Banyak kerja yang lebih progresif aku leh buat. Menulis komen di blog ini misalnya.

Pap!
Oi oi oi, Misi dan Visi itu dua benda yang berbeza. Orang itu bersuara.

Argh! Aku kata, sebutan dan ejaan je berbeza. Apa susah sangat.
Tak perlulah takut pada bayang-bayang sendiri.

Hak ptui! Aku menyumpah.Hati aku yang cakap. Mulut aku tak cakap... Haha!

 
Copyright 2009 Blog K.A.M.I All rights reserved.
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Blogspot Templates From Wordpress Theme by EZwpthemes