NAK TENGOK TUHAN KE???

Satu kisah menarik yang ustaz aku ajor masa sekolah dulu ialah cerita Firaun yang nak naik langit tengok tuhan nabi musa. Cerita nye memang menarik tetapi akhirnya habis macam tu je... aku pun tak kaji cerita tu dah ... biarle ustaz yang ada zaman sekarang ni...

Bukan apa...aku teringat cerita ustaz aku dulu sebab aku dengor pasal bangunan pencakar langit yang di khaborkan nak dibina bernama bangunan warisan. Khabornya 100 tingkat...wooo tinggi tu... agaknya sampai tak ke langit... ceritanya nak cakar langit... mesti ada jari jari bangunan tu kut... Kalau tak macam mana nak cakar????

Sebenarnya aku bukan kisah sangat dengan cakar tak cakar langit tu...tapi 5 bilion tu rasenye besor... kalau nak banding dengan 98 juta untuk SAR tu jauh langit dengan kerak bumi le... tapi apa manafaatnya bangunan seratus tingkat tu..?? nak kata buat pejabat ... pejabat yang ada kat KL pun tak penuh lagi... Bangunan Petronas tu dah penuh ke???

Kalau nak kata buat bangunan untuk pejabat kerajaan tak masuk akal sebab bangunan yang ade pun dah diheret ke Putrajaya. Pakatan Rakyat telah membantah atas alasan yang banyak... rasionalnya tak nampak selain kemegahan atau mungkin ada peluang projek. Rakyat bukan tak nak projek megah... tapi mana yang lebih diutamakan??? berapa banyak lagi rakyat tak tentu hala hidup deme...

Yang papa kedana bersepah merata pelusuk alam Malaysia ni.. Nak makan pun dah tak tentu waktu... susu anak pun tak tentu hala... cukai yang turnu pulak seluar dalam dan sekeperluan dengannya.....

Bagi yang hidup mewah deme dah tak peduli pasal makan sebab deme hanya pikir nak bermewah...nak pakai seluar dalam pun jenuh pikir 10 kali... warna apa??? jenama apa... bentuk apa??? tebal mana dan mungkin ada yang pikir nak pakai kat dalam ke kat luar macam Superman???

Tu belum kire lagi warna rambut...... tapi bagi yang miskin macam aku ni...pikir nak makan apa.. anak sekolah macam mana.... tu belum kire orang kampung yang duduk entah ulu banat mana lagi macam yang selalu kat dalam TV Bersamamu tu...tu yang deme jumpe... yang deme tak jumpe dan yang tak mahu orang tau banyak lagi.... tapi itule nasib bile diperintah oleh keluarga bangsawan yang tak pernah rase hidup susah... dapat pulak bini yang memang kaki joli... agaknya deme nak pikir ke pasal orang macam kite???

Apakah motto rakyat diutamakan masih boleh dipakai???

2 Usul:

Nuwey berkata...

hurmmmm...kecewa ngan bajet 2011 baru2 ni..harap bonus mmg tiada..kenaikan apa tah lagi..harga brg makin lama makin naik..adoi!!!

K.A.M.I..... berkata...

terima dulu apa yg ada...tmsk terima kita perlu bermegah dengan bangunan 100 tingkat...bangga ker?

 
Copyright 2009 Blog K.A.M.I All rights reserved.
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Blogspot Templates From Wordpress Theme by EZwpthemes