Memaparkan catatan dengan label Link. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Link. Papar semua catatan

Haram J@&@h punya orang, orang tua pun nak tipu ker...?

· Warga emas, faqir dan miskin di pulau pinang dan mana-mana negeri dan Negara lain, DIHARUSKAN untuk menerima sumbangan dari mana-mana kerajaan negeri, syarikat dan individu selagi mana harta mereka bercampur antara wang halal dan haram.

· Sebaiknya penyumbang tidak kira kerajaan, syarikat dan sepertinya; tidak mendedahkan sumber pemerolahan harta yang disumbang agar tidak mengelirukan penerima sebagaimana kes yang berlaku ini

· Mereka juga HARUS untuk menerima wang sumbangan dari penyumbang tadi, walaupun jelas ia adalah dari hasil yang haram seperti judi lumba kuda rasuah, riba dan sebagainya. Tiada kotor pada wang yang diterima oleh mereka, kerana mereka adalah penerima yang diiktiraf oleh syara'. Manakala dosa hasil dari pemerolehan wang itu hanya ditanggung oleh pelaku dosa dan ia tidak merebak kepada penerima dari kalangan faqir miskin dan yang memerlukan.

· Jika dilihat dari sudut hukum dan agama, warga yang menerima sumbangan terbabit TIDAK PERLU SAMA SEKALI memulangkan semula wang yang diterima.

· Namun jika dilihat dari strategi politik pihak tertentu, tindakan tersebut di luar fokus artikel ini.

oleh:
Zaharuddin Abd Rahman
www.zaharuddin.net
30 Sept 2010

Baca lanjut di sini .

Untuk Ayahanda Bonda di kampung...


Product of XSMK Bongawan


U all tgk yang ini. Web ni dibuat utk bekas2 pelajar kt sekolah tu. Selain itu dijemput juga bekas2 cikgu yg mengajar budak2 kt sekolah ni. Mcm nilah lebih kurang jemputannya...

"X SMK Bongawan yang aktif ber internet atu, bah join website ni n kita kongsi2kan kenangan..Juga jemputan Khas kepada guru2 smk bongawan.."

Kalau u all nk tahu bahasa2 kt dalam ni adalah bahasa2 perbualan aku di kampung..Bahasa Brunei. Tk purelah...ada yg campur2 juga. Ok...layannnn di sini.

Tak sampai hati nak tengok...

Hari ni kami balik dari Penang. Mengisi aktiviti hari cuti hujung minggu seperti yang kami dah pelan. Aku ada sebut dalam post lepas di sini. Juga aktiviti yang tertangguh dan tertunggak dalam entri ini (Misi Kedua). Penat.

Sementara tunggu entri bercuti di Penang yang mungkin aku akan postkan esok atau lusa. U all layan entri sahabat ni (http://chykshsygku.blogspot.com). Sian tengok baby tuh. Tak terkata. U all baca aje cerita yang dia nak sampaikan di sini. Ambil iktibar untuk aku, anak-anak aku, dan anda semua.

X-press-C Dirimu...lama tk update

Antara koleksi foto dalam fotopages...sorila lama tk update. Nnt klu dh dpt SLR satu, rajin sikit kot...bilalah aku nk dpt satu...Canon 450D RM2830 beb...sebulan gaji habih dah..

atau yg nih...Nikon D90...canggih ooo...selalu guna yg nih..tp pinjam pnyer....siannn..

famili kami masa Sawal(Rizal) kawin...

mardiah umur 2 tahun..

Hessemennn....(klik sini utk tgk foto len)
 
Copyright 2009 Blog K.A.M.I All rights reserved.
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Blogspot Templates From Wordpress Theme by EZwpthemes