Ulang Tahun Perkahwinan Ke-9



Ya Allah, aku bersyukur kepada Mu yang telah memanjangkan jodoh ku bersama isteriku sehingga kesaat ini. Kekalkan lah nikmat Mu ini ke atas kami dan jadikan lah kami berdua suami isteri di dunia dan di akhirat.

Ya Allah, Andai Kau berkenan, limpahkanlah rasa cinta kepada kami, yang Kau jadikan pengikat rindu Rasulullah dan Khadijah Al Qubro, yang Kau jadikan mata air kasih sayang Ali bin Abi Thalib dan Fatimah Az Zahra dan yang Kau jadikan penghias keluarga Nabi-Mu yang suci.

Ya Allah, andai semua itu tak layak bagi kami, Maka cukupkanlah permohonan kami dengan redha-Mu. Jadikanlah kami suami dan isteri yang saling mencintai di kala dekat, saling menjaga kehormatan dikala jauh, saling menghibur dikala duka, saling mengingatkan dikala bahagia, saling mendoakan dalam kebaikan dan ketaqwaan serta saling menyempurnakan dalam peribadatan.

Ya Allah, sempurnakanlah kebahagiaan kami dengan menjadikan perkahwinan kami ini sebagai ibadah kepada-Mu dan bukti ketaatan kami kepada sunnah Rasul-Mu.

Ya Allah…indahkanlah rumah kami dengan kalimah-kalimah-Mu yang suci. Suburkanlah kami dengan keturunan yang membesarkan asma’-Mu. Penuhi kami dengan amal shaleh yang Engkau redhai. Jadikan mereka Yaa…Allah teladan yang baik bagi manusia.

Ya Allah…damaikanlah pertengkaran di antara kami, pertautkan hati kami, dan tunjukkan kepada kami jalan-jalan keselamatan. Selamatkan kami dari kegelapan kepada cahaya. Jauhkan kami dari keburukan yang tampak dan tersembunyi.

Ya Allah…berkatilah pendengaran kami, penglihatan kami, hati kami, keturunan kami dan ampunilah kami. Jadikanlah kami termasuk golongan orang-orang mukmin. Amin..amin, ya rabbalallamin.

Selamat Ulang Tahun Sayangku, Nor Azliza binti Jamian...I Love U..

ABANG...

Mesyuarat Penyelarasan dan Pelaksanaan Unit OSC Zon Utara

Memandangkan hari ini semua gambar tidak dapat di'upload' melalui FB, jadi saya akan gunakan blog KAMI untuk anda tontoni. 

 Wirawati dan Wira OSC Utara

 Pengerusi Bersama (Tuan rumah dan KU OSC Pendang)

Perbincangan Bermula

 KU OSC yang hadir dan para wakil KU OSC

Santai ditengah hari (patutnya saya berdiri ditengah)

Selamat menikmati hidangan tengah hari. Menu adalah daripada saya sendiri. Diharapkan ada selesa dan itu sahaja yang mampu kami buat dan semestinya yang terbaik dari OSC MPKK.

Anda juga diminta untuk memberi komen/ulasan atau maklumbalas kepada cadangan logo Kelab Kebajikan OSC Zon Utara di bawah.

Untuk makluman, cadangan untuk mendaftarkan kelab ini kepada pihak Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) akan dibuat sedikit masa lagi. Ini setelah JK Penaja (merujuk mesyuarat pada 21 Mac 2013)Ini adalah inisiatif saya sendiri dan harap anda semua menyokongnya. Kertas kerja penubuhan kelab akan dibuat oleh OSC MPKK dan dibantu OSC MDB dan anda (OSC Utara) juga boleh menyumbang idea.

p/s : Untuk paparan yang jelas, sila klik pada gambar.

Apa ker jadah...

Assalamualaikum untuk semua.

Salam SeMalaysia untuk mereka yang berada di bumi Malaysia dan mendaftar sebagai warganegara yang sah. Melainkan anda bukan warga negara yang sah yang mendapat kerakyatan melalui agen-agen untuk memenangi parti semasa pilihanraya.
Nyah dari bumi Malaysia ini.


Muhammad Jamalul Kiram III

p/s : Gambar tiada kaitan dengan kenyataan di atas...:::kikikiki:::

Mencabar PM

Dato’ Seri,
yang di hormati,
ketua sebuah negara
juga ketua keluarga....
tidak pernah ia menjadi mudah,
tidak boleh juga diambil mudah...
Ia adalah persoalan besar dan penting...
Ia persoalan agama bangsa dan negara.

Dato’ Seri,
yang di hormati,
tindakan perlu ada prinsip,
sebagai neraca…
Jangan mengikut apa yang telah diikut sekian lama,
Orang lama, orang lamalah, biarkan mereka,
Kita yang baru ini pula punyai prinsip berlain daripada mereka, 
walau wawasan kekal, tujuannya tetap satu,
Hidup Sejahtera...
sesetengah orang, meletakkan demokrasi ...
tidak kurang kepentingan peribadi mahupun kroni,
atau Sosialisme, Liberalisme dan sebagainya....
malang sekali orang itu kalau inilah prinsipnya...
bukankah neraca asas seorang muslim itu...ISLAM.

(nasihat ini juga ku tujukan untuk diri sendiri sebagai ketua keluarga)

 
Copyright 2009 Blog K.A.M.I All rights reserved.
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Blogspot Templates From Wordpress Theme by EZwpthemes